Poly Temp Scientific is graag ‘Part of your team’, niet alleen voor hun klanten, maar ook voor hun leveranciers. Onlangs is Poly Temp op bezoek geweest in Tolbert om langs Score te gaan die expert is in ergonomische stoelen en krukken.
Poly Temp werkt al een aantal jaren samen met Score en zij zien dat ergonomie steeds belangrijker wordt in de laboratoriumwereld. In samenwerking met Score kan Poly Temp hierdoor het totaalplaatje aanbieden aan de eindklant. Hierover ging Poly Temp in gesprek met productmanager Cindy Visser-Cnossen van Score.
‘’Het mooie van Score is dat je mensen echt blij maakt met onze producten’’, vindt Visser-Cnossen. ‘’Met onze capaciteit en R&D afdeling kunnen wij luisteren naar de klant en de beste oplossing creëren, waar wij erg trots op zijn. We willen allemaal mooi, maar Score is in de eerste plaats functioneel en daarna mag het mooi zijn.’’
Cindy benadrukt dat de oplossing eigenlijk in de persoon zit en hoe diegene omgaat met zijn of haar lichaam. ‘’Die stoel is niet heiligmakend. Het is zaligmakend voor het juiste beleid binnen de gehele organisatie. Het begint bij de persoon die erop zit en of diegene zich bewust genoeg is van het feit dat hij verantwoordelijk is voor de gezondheid van zijn eigen lichaam.’’
Accountmanager Lucas Westerhof van Poly Temp werkt veel samen met Richard Beeksma, dealermanager bij Score, en samen worden ze steeds meer een team om de juiste oplossingen te bieden voor de klant.
Visser-Cnossen: ‘’Jullie accountmanagers kunnen echt het hele plaatje gaan vormgeven. Zij kijken niet alleen naar een flowkast en die moeten we in een inrichting gaan neerzetten. Nee, wij hebben een flowkastoplossing waarbij ook de juiste stoel hoort. Poly Temp begrijpt heel goed dat de meerwaarde in de mens zit en in de kwaliteit van de oplossing. Diegene die juist bezig zijn met het luisteren naar de klant doen het enorm goed. En dat levert ook een hele trouwe klantrelatie op.’’
Afgelopen september stond Poly Temp samen met Score op de vakbeurs LabNL waar Cindy het was opgevallen dat ergonomie ook op het lab steeds belangrijker wordt.
Ze vult hierop aan: ‘’Die ergonomische vraagstukken, zeker voor een bedrijf als Poly Temp, spelen op dit moment. En daarvoor moet je juist gaan samenwerken om tot de juiste oplossingen te komen. Soms hebben we ze niet, maar dat is wel weer input voor ons om weer te gaan verbeteren.’’
Zowel Poly Temp als Score hebben het belang van de dialoog met de klant hoog in het vaandel staan. ‘’In een specialistische werkomgeving heb je de dialoog nodig om te voldoen aan alle eisen en protocollen. En dat is wat Poly Temp weet over laboratoria en wij kunnen daarop aanvullen op het gebied van zitten,’’ aldus Visser-Cnossen.
‘’Comfort staat bovenaan, gevolgd door kwaliteit, functionaliteit en daarna mag het mooi zijn. En mensen kopen niet van een foto of plaatje. Je moet het echt gaan ervaren en dan voelen ze ook gelijk die meerwaarde. Wij doen heel veel proefplaatsingen en daarbij heb je wel een goede uitleg nodig. Bijvoorbeeld met hele harde stoelen. Als je er even op gaat zitten dan is het heel hard, maar met uitleg wat het voor je doet als je er een hele dag op zit, is de ervaring compleet anders. Daarin zijn we wel afhankelijk van al die dealers die dat wel goed begrijpen,’’ vertelt Cindy.
‘’Onze dealermanagers zorgen ervoor dat de productkennis op orde is, zodat het gesprek veel beter gaat worden tussen je dealerkanaal en uiteindelijk ook met de eindklant, waar Poly Temp voor ons een sterke speler is.’’
Commercieel manager bij Score Stefan Sijbom vertelt over het belangrijkste argument waarom stoelen van Score duurzaam zijn: ‘’Onze producten worden gemaakt om minimaal 10 jaar, maar in de praktijk minimaal 15 jaar mee te gaan. Commercieel gezien is dat misschien niet de beste keuze, maar wij streven naar duurzaamheid. Daarbij blijft het gevoel van maatwerk voor de klant nog steeds belangrijk.’’
Sijbom vervolgt: ‘’Omdat wij op zoveel markten actief zijn, kunnen wij niet alle markten in detail kennen. Daarvoor hebben wij dealers zoals Poly Temp weer nodig. Wij zijn de specialist in ergonomische oplossingen. Jullie zitten bij de klant en willen die klant een oplossing bieden. En ook dat je een leverancier kan meenemen is een sterke formule.’’
Sijbom: ‘’Score gaat richting 50 jaar bestaan, net als Poly Temp nu 40 jaar bestaat. Dat zegt wel wat over het bedrijf. Ook Made in Holland zien wij nog steeds als een belangrijke USP wat vertrouwen uitstraalt.’’
Het bezoek van Poly Temp bij Score benadrukte de dialoog en waarom dit zo belangrijk is. Niet alleen vanuit Poly Temp naar de klant toe, maar ook in de relatie tussen leveranciers. Poly Temp voelde zich erg welkom bij Score en mocht in de showroom alle stoelen en krukken uitproberen. Poly Temp kijkt er naar uit om een steeds beter team te gaan vormen om hun klanten daardoor beter van dienst te zijn.
Bekijk leverancier