Tevreden over de RvA - Labinsights

Tevreden over de RvA

icon.highlightedarticle.dark Tech & Analyse
Laatste wijziging: 8 mei 2023

Klanten zijn redelijk tevreden over de Raad voor Accreditatie, blijkt uit een onderzoek dat bureau Integron in de tweede helft van 2008 uitvoerde. Daar zaten voor het eerst ook klanten bij uit de divisie Zorg (CCKL).
Met een gemiddeld tevredenheidscijfer van 7,3 kwam de RvA een halve punt hoger uit dan in 2007. Klanten zijn positief over de expertise, communicatieve vaardigheden en samenstelling van de beoordelingsteams. Ook over de bruikbaarheid/marktwaarde van het RvA-merk zijn de geaccrediteerde instellingen te spreken. Minder positief zijn ze over de effectiviteit van de beoordelingmethodiek en consistentie in het hanteren van de accreditatienorm door het beoordelingsteam. Ook de klachtenafhandeling kan beter en daar gaat de RvA meer werk van maken.

Blijf op de hoogte en mis geen artikel

Abonneren icon.arrow--dark