Met ingang van juni 2016 gaat Laboratorium Magazine op in LABinsights. LABinsights is het multimediale communicatieplatform voor de Laboratoriumwereld, recentelijk opgericht door Erik ten Haaf (commercie) en Vincent Hentzepeter (redactie) Eerder waren zij jarenlang betrokken bij Laboratorium Magazine. LABinsights verschijnt bij maXus media publishers, waarvan Ten Haaf en Hentzepeter de vennoten zijn. De verplichtingen van Laboratorium Magazine tegenover adverteerders en abonnees zijn overgenomen door LABinsights. LABinsights omvat: * een magazine met achtergronden en reportages; * een website met nieuws en productinfo; * een maandelijkse e-mail nieuwsbrief. Het magazine LABinsights verschijnt negen keer per jaar in print en digitaal. De nieuwsbrief LABinsights verschijnt iedere maand. De site toont permanent het laatste nieuws. Vincent Hentzepeter: “We beogen lezers en sitebezoekers te informeren en inspireren met een mix van theorie, praktijk, actualiteit, en voorbeelden uit de laboratoriummarkt in de breedste zin des woords. Binnen het platform kunnen leveranciers, producenten, adviseurs, labmanagers en - medewerkers, ondernemers, onderzoekers, bedrijven, studenten en overheid nieuwe ontwikkelingen en praktijkervaringen delen. Dit alles in tekst en beeld met experinterviews, achtergrondverhalen en fotoreportages.” Erik ten Haaf: “Naast een inhoudelijk goed magazine bieden wij de laboratoriumwereld een volledig multimediaal platform, waar kennis kan worden gedeeld. Niet alleen in de Benelux, ook in de landen om ons heen. De naam LABinsights past bij die internationale ambities. Wij gaan het complete multimediale spectrum van de laboratoriumbranche binnen en buiten de Benelux afdekken.” Door Laboratorium Magazine in LABinsights op te nemen wordt de continuïteit van de informatievoorziening binnen de laboratoriumwereld gegarandeerd.