Kwaliteit zit in de kleine dingen

icon.highlightedarticle.dark Management
35 bekeken Laatste wijziging: 8 mei 2023
Article image of: Kwaliteit zit in de kleine dingen

Dramatisch is het niet, maar na bijna 20 jaar betrokken te zijn geweest bij Laboratorium Magazine/Labinsights, is het moment van een ‘troons-
overdracht’ gekomen. Terugblikkend op die twee decennia viel mij op dat kwaliteit en procedures en de verhouding die ze hebben tot onderzoek en ‘common sense’, vaak onderwerp was in mijn columns. Mijn eerste column getiteld ‘Kwaliteit’ begon ik met: “vooral omdat werken op een laboratorium mij spannend, misschien zelfs wel magisch, voorkwam…” en zo voel ik het nog steeds, chemie is fun!

Deze video onderstreept dat:

Mijn hart ligt meer bij het experiment doen, daar leer je van – juist als het fout gaat :slightly_smiling_face:. Maar ook, ‘doing the right things’ en wat minder bij ‘doing the things right’; meer een onderzoeker dan een ontwikkelaar.

Voor mij zit kwaliteit in de kleine dingen die je doet, niet in grote systemen en boekenplanken vol procedures. Het is als de metafoor van Simon Sinek: een goed gebit krijg en behoud je door elke dag 2 maal 2 minuten je tanden te poetsen, niet door 2x per jaar naar de tandarts te gaan:

Ik neem afscheid van het magazine en heet mijn opvolger Alex Muntendam welkom. Het ga jullie allen goed –

Blijf op de hoogte en mis geen artikel

Abonnerenicon.arrow--dark