Home
BLIJF OP DE HOOGTE
Ontvang onze nieuwsbrief en digitale magazine
Uw adres wordt nooit aan derden doorgegeven.
Lees onze privacyverklaring.

     

ARTIKEL
SWOT-analyse van de WoTS editorial Vincent Hentzepeter, hoofdredacteur
Download dit artikel als pdf
Is uw adres bekend, dan wordt de pdf meteen geopend, anders krijgt u een link toegestuurd.
Ook ontvangt u onze volgende nieuwsbrief.

SWOT-analyse van de WoTS

editorial Vincent Hentzepeter, hoofdredacteur

Het was volgens mij een prima beursweek, de beste in jaren. Van exposantenzijde waren de geluiden positief, al kan het volgens sommigen altijd beter in termen van leads en drukte. Ik was zelf blij dat het na 15:00 een stuk rustiger werd, dan konden we tenminste nog mooi foto’s maken! Ik ben u nu nog mijn SWoT-analyse van deze WoTS verschuldigd. U weet wel, zo’n plot waarin u in de vier kwadranten de Strengths, Weaknesses, Opportunities en Threats noteert. Bijgaand mijn SWoT vanuit bezoekersperspectief.
Het was volgens mij een prima beursweek, de beste in jaren. Van exposantenzij de waren de geluiden positief, al kan het volgens sommigen altij d beter in termen van leads en drukte. Ik was zelf blij dat het na 15:00 een stuk rustiger werd, dan konden we tenminste nog mooi foto’s maken! Ik ben u nu nog mij n SWoT-analyse van deze WoTS verschuldigd. U weet wel, zo’n plot waarin u in de vier kwadranten de Strengths, Weaknesses, Opportunities en Threats noteert. Bij gaand mij n SWoT vanuit bezoekersperspectief. De S staat voor ‘Shop till you drop’. De Bij enkorf is er niets bij : wat een assortiment en wat een prij zen (alhoewel...). En alles ‘on trend’. Vervelend alleen van die verkoopmedewerkers die je willen overtuigen nu te beslissen, want ‘weg is weg’. En dan die adviezen. Alsof je je lab moet inrichten volgens de laatste mode. Hetzelfde apparaat met een rood in plaats van een zwart knopje, is dat nou innovatie? Dan de W, die staat voor ‘Waste of time’. Het aanbod is zo overweldigend, en de stands zij n zo druk dat u door de bomen het bos niet meer ziet en slechts zere benen overhoudt aan het beursbezoek. U krij gt drankjes en koffi e tot u een ons weegt, en maar wachten aan die balie, niemand die tij d heeft om u wegwij s te maken. Het ‘dagje uit’ wordt een ‘lange zit’ vol keuzestress. (Tip: bereid u voor op de beurs. Weet wat er te bieden is, maak afspraken en bezoek de WoTS op de dinsdag of andere dagen na 14:00, het is dan veel rustiger. Zo kunt u uw tij d nuttig besteden). Dan de O, die staat voor ‘Off the record’. De WoTS biedt een uitgelezen kans om de laatste roddels te vernemen. De Privé is er niets bij . ‘Wist je al dat die salesmanager is weggekocht bij dat bedrij f en nu in een auto van € 80.000 zit. Eerst had hij niet eens een auto van de zaak!’. Of deze: ‘We hebben daar een mooi project binnen gehaald, vij ftien ton, tonnetje onder de concurrentie, maar dat moet je niet opschrij ven hoor!’. Onthullend en spraakmakend, dat is WoTS, de exclusieve details hoort u alleen op deze beurs. Dan ten slotte de T, die staat voor ‘Time’, u heeft geen tij d. Die beursdag past niet in uw overvolle agenda. Bovendien, waarom zou u nog een beurs bezoeken in dit informatietij dperk, waarin alles wat nieuw is ook online staat en via nieuwsbrieven bij u binnenkomt? Op de hoogte blij ven gaat net zo gemakkelij k vanachter de pc. U kunt uw kostbare tij d wel beter en slimmer besteden. Denkt u dat heus? U heeft toch geen tij d? Eén dag beursbezoek levert meer inzichten op dan een week achter de pc. U maakt contacten, legt dwarsverbanden en kunt de techniek bovendien voelen en ruiken. Zolang dat nog niet virtueel kan, houdt de beurs absoluut meerwaarde. Tot zover mij n SWoT-analyse van de WoTS. Vincent Hentzepeter, hoofdredacteur EDITORIAL
MAXUS MEDIA
LABinsights.net LABinsights.de LABinsights.nl
Ontvang onze nieuwsbrief
Nieuwsbrief archief
Volg ons
Linked
MAGAZINE
Abonneren
SERVICE EN CONTACT flag