UK
NL
 
               

Alles over en voor de labsector

LABinsights.nl
Zoeken

   

   

Blijf op de hoogte!

Blijf op de hoogte!
Lees de maandelijke nieuwsbrief.

Uw adres wordt nooit aan derden doorgegeven.
Lees onze privacyverklaring.

Pragmatisch omgaan met NEN-EN-ISO/IEC 17020:2012

Stuur per email
Twitter dit bericht
Pragmatisch omgaan met NEN-EN-ISO/IEC 17020:2012, Cursus, 20 oktober 2017, Utrecht
 

Cursus

Utrecht



Toegang: betaald

Met het verschijnen van de ISO/IEC 17020:2012 zijn de eisen voor inspectie-instellingen uitgebreid. Hoewel accreditatie in eerste instantie geschiedde op basis van vrijwilligheid, verwachten en/of eisen consumenten, gebruikers en de overheid (in het kader van aanwijzing) meer en meer dat inspectie-instellingen zijn geaccrediteerd.
De eisen van de ISO/IEC 17020:2012 worden geleerd aan de hand van concrete voorbeelden, inspirerende opdrachten en workshops. Steekwoorden zijn “gezond boerenverstand”, “pragmatisch” en “efficiënt”. Een actieve inbreng wordt zeer op prijs gesteld. Tijdens de inleiding kunt u uw specifieke vragen inbrengen, die wij zo goed mogelijk zullen beantwoorden. De doelstelling is dat de inspectie-instelling bij voortduring valide inspectieresultaten rapporteert.
De cursus is bedoeld voor managers, kwaliteitsmanagers, (hoofd)inspecteurs, vakdeskundigen of interne auditoren op mbo-, hbo- of academisch niveau. Inspecteurs op het gebied van NEN 4400 krijgen vanuit de Stichting Normering Arbeid (SNA) accreditatiepunten voor deze cursus toegekend.


Tijdens deze cursus wordt kennis opgedaan van alle criteria van de ISO/IEC 17020:2012 (i.c.m. de verplichte ILAC P15).

De cursus wordt verzorgd door dr. Cor de Ruiter en drs. Peter Kootstra. Zij hebben ieder meer dan 25 jaar ervaring en kennen beide kanten van het accreditatieproces, zowel bij de invoering van kwaliteitssystemen als laboratorium- en kwaliteitsmanager en in de rol van teamleider en vakdeskundige voor de Raad voor Accreditatie en andere Europese accreditatieinstellingen.

Meer informatie

Organisator

Berichten

 
 .
 .
 .