LABinsights.nl http://www.labinsights.nl/NL/newsitem4040.html


INSIGHT

21-09-2018

 

 

Technologiegek

Vincent Hentzepeter, hoofdredacteur

What’s new tijdens WoTS 2018? Op materieel vlak te veel om op te noemen. Op immaterieel vlak denk ik vooral de sfeer van positivisme die de sector ademt. Twee jaar geleden waren we net uit de crisis, toch was daar in de labwereld nog weinig van te merken. Projecten waren in de jaren ervoor namelijk on hold gezet. Dan duurt het al snel zo’n 1 à 2 jaar om de effecten van een aantrekkende economie terug te zien in onze branche.

We zitten nu volop in de opgaande fase. Ik merk vanuit berichtgeving dat er dit jaar ontzettend veel geïnvesteerd wordt in de sector. Leveranciers hoor je niet klagen, of het moet de drukte zijn, maar dat is een luxeprobleem. Alle tekenen wijzen erop dat we een WoTS krijgen waar veel nieuws te zien is. Aan leverancierszijde is volop geïnnoveerd en we krijgen meer productintro’s door dan ooit.

Het noviteitenoverzicht in dit nummer licht een tipje van de sluier op. Doe er uw voordeel mee en ga al deze fraaie technologie in het echt zien en laat u bijpraten. Dat is precies de meerwaarde van beurzen: netwerken en kijken en voelen aan technologie, en ervaringen delen met collega’s.

Altijd mooi om te zien dat labmedewerkers soms bij na in een instrument klimmen. Je bent technologiegek of je bent het niet. Ik hoor wel dat de beurs zijn bestaansrecht wat kwijt is, nu je alles snel online kunt vinden. Maar is dat zo? Juist door het overweldigende internetaanbod zie je door de bomen het bos niet meer. Op de beurs staat alles wat nieuw is bij elkaar, word je snel bij gepraat door experts en kun je met eigen ogen zien of een apparaat wel echt zo robuust en handig in het gebruik is. Bovendien is de beurs zich in dit multimediale tijdperk opnieuw aan het uitvinden.

Het heeft even geduurd, maar steeds meer exposanten zorgen voor moderne communicatie- en presentatiemiddelen op hun stand. Ze laten niet alleen hun nieuwste model zien, maar animeren de technologie en hangen er praktische video’s aan. Je ziet ook steeds meer iPads en touchscreens waarop je zelf aan de gang kunt gaan om informatie te verzamelen. Tijdens Achema in Frankfurt – die Duitsers begrijpen het - was er een workshop virtual reality waar je apparatuur van IKA in elkaar kon zetten. Erg leerzaam en verhelderend. Dat voegt echt wat toe aan een beursbezoek en kun je niet vanachter de pc of smartphone doen.

Deze editie van WoTS kunt u ook VR ervaren tijdens demonstraties op de World of Industrial Processsing (IP) en de World of Automation. Bij IP is dat ‘Experiencing Solutions’, hier kunt u in een VR-omgeving zelf aan de slag met oplossingen in een industrieel proces. Het hier gedemonstreerde VR-principe is 1:1 van toepassing op labinrichtingen. VR Maintenance & instrumentation is een VR-project op de World of Automation. In de World of Laboratory zij n er weer diverse X-peditions waar u zich voor in kunt schrijven.

Genoeg reden dus om WoTS te gaan bezoeken.

maXus media

  Buitenhof 23
NL-1421 LA   Uithoorn
  tel: +31 297 22 34 62
fax:

Contactpersonen

persoon, functie afdeling doorkiesnr
Dhr. Vincent Hentzepeter redactie +31 6 20 59 24 36
Dhr. Erik ten Haaf sales manager +31 6 10 03 17 81
Mevr. Debbie van den Dool sales binnendienst +31 316 22 71 55
Mevr. Marion van Sinderen sales binnendienst +31 316 22 71 55
Dhr. Piet van der Kooi website, nieuwsbrief +31 53 434 45 66
Mevr. Doreen ten Haaf administratie magazine +31 297 22 34 62
Dhr. Abonnee-service Postbus 105
2400 AC Alphen ad Rijn
 +31 88 110 20 28
Mevr. Ingrid Vorselaars administratie website +31 53 434 45 66

Bedrijfsprofiel

maXus media onderscheidt zich met een multimediale filosofie, waarbij magazines in print en online, elektronische nieuwsbrieven en een overkoepelende website portal elkaar versterken. Uniek is dat alle vakspecialistische content altijd beschikbaar is voor professionals en dat toeleveranciers hun eigen plek op het platform hebben waar zij hun producten, diensten en expertise kunnen etaleren.

De sterke interactie tussen beroepsbeoefenaren en aanbieders in de markt creëert synergie, want het spoort beide partijen aan kennis uit te wisselen. Dit biedt in de wereld van vakgerichte bedrijfsinformatie ongekende mogelijkheden voor contentmarketing. Aanbieders van producten en diensten kunnen gebruikers niet alleen heel gericht, maar ook via diverse media benaderen. Waardevolle content is voor iedereen direct zonder kosten toegankelijk en zit niet achter een (betaalde) portal die slechts voor een klein deel van de doelgroep openbaar is.

Het maXus media-model maximaliseert traffic en is het startpunt voor een multimediale strategie om zo veel mogelijk doelgroepen in de markt te bereiken.